II.Г.1 – Инвестиции в земеделските стопанства

50 % от одобрените разходи
Кандидатствай до 11 ноември 2025

Период на прием: септември 2025 г. – ноември 2025 г.
Териториален обхват: Цялата територия на Република България

Допустими кандидати

Допустими кандидати са земеделски стопани и групи и организации на производители.

Допустими разходи

1. Инвестиционни разходи:

1.1. Разходи за материални инвестиции за:

1.1.1. строителство или обновяване на сгради и на друга недвижима собственост, използвана за земеделското производство, включително такава, използвана за опазване компонентите на околната среда.

1.1.2. закупуване, включително чрез финансов лизинг, и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес, включително свързани с опазване на околната среда както и производство на енергия от ВЕИ за собствено потребление.

1.1.3. създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, включително трайни насаждения от десертни лозя, медоносни дървесни видове /за производство на мед/ и други бързо растящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на био-енергия.

1.1.4. закупуване на съоръжения, прикачен инвентар за пчеларство и съответно оборудване, необходимо за производството на мед и други пчелни продукти, както и за развъждането на пчели-майки, включително чрез финансов лизинг.

1.1.5. закупуване на земя, сгради, помещения и друга недвижима собственост, необходими за изпълнение на проектното предложение, предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване/презасаждане на трайни насаждения

1.1.6. закупуване, включително чрез финансов лизинг, на земеделска техника и специализирани земеделски транспортни средства, като например: цистерни за събиране на мляко, хладилно оборудване за транспортиране на продукция, оборудване за транспортиране на живи животни и птици и др.

1.1.7. рехабилитация на съществуващи и изграждане на нови съоръжения и оборудване за напояване, включващи изграждането на нови и подобряване на съществуващи мрежи в стопанствата, включително кладенци и съоръжения за съхранение на вода, както и закупуване на техническо оборудване за тяхната експлоатация, включително нови тръбопроводи, системи за капково напояване, инсталации за дъждуване, помпени станции, техники/съоръжения за съхраняване/опазване на водата, и др.

1.2. Разходи за нематериални инвестиции за:

1.2.1. достигане на съответствие с международно признати стандарти, свързани с въвеждане на системи за управление на качеството в земеделските стопанства, въвеждане на добри производствени практики, подготовка за сертификация.

1.2.2. закупуване на софтуер, включително чрез финансов лизинг.

1.2.3. ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, за регистрация на търговски марки и процеси, необходими за изготвяне и изпълнение на проекта.

2. Общи разходи – Разходи, свързани с проектното предложение, в т.ч. разходи за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултанти, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта, извършени както в процеса на подготовка на проекта преди подаване на проектното предложение, така и по време на неговото изпълнение.

Финансови условия

  • Максималният размер на допустимите разходи е до 1 000 000 евро за индивидуален кандидат и до 2 000 000 евро за група/организация на производители.
  • Максималният размер на допустимите разходи за инвестиции в земеделска техника: до 450 000 евро и 750 000 евро за група/организация на производители.
  • Общият максимален размер на допустимите разходи за интервенция ІІ. Г.1 и ІІ. Г.1.1  е до 1 800 000 евро и 2 000 000 евро за група/организация на производители.
  • Общият максимален размер на допустимите разходи за интервенция ІІ. Г.1 и ІІ. Г.1.1 за инвестиции в земеделска техника за индивидуален кандидат е до 700 000 евро и 800 000 евро за група/организация на производители.Втори етап в размер на 15 000 евро: след установяване на правилното изпълнение на бизнес плана.

Финансова помощ – 50 % от размера на одобрените разходи

Какъв е процесът по кандидатстване?

  1. Безплатна консултация

    Правим лична подробна консултация, в рамките на която Ви запознаваме в детайли с условията и процедурата за кандидатстване по програмата.

    Check
  2. Предварителна оценка

    Оценяваме потенциала на предприятието Ви да се класира за безвъзмездно финансиране като правим предварителна прогноза за броя точки, които може да получи проектът, според публикуваните критерии за оценяване.

    Check
  3. Подготовка на документи

    Подготвяме Формуляр за кандидатстване, Бюджета по проекта и Декларациите, които се подават за оценка.

    Check
  4. Избор на доставчици

    След като проектът е удобрен за безвъзмездно финансиране, организираме процедурите за избор на доставчици по проекта.

    Check
  5. Междинни и финални отчети

    Подготвяме междунните и финалните отчети, както и завките за изплащане на финансовата помощ.

    Check

Запишете се за безплатна консултация